Ako dnes u mňa mladý muž hľadal lásku


Lifestyleová rada na dnes (keď už vás ten cesnak tak oslovil…) : Ak sa neúspešne snažíte schudnúť, vyskúšajte to takto: pri večeri spievajte svojim spolubývajúcim túto pesničku, aha: Take my bread away. Keď vysadíte chleba, určite to pôjde ľahšie!

Jedna šibnutá historka

Dnes som si tak večer išla z práce, hrali mi v ušiach Black Country Communion, na nose mi sedeli srdiečkové okuliare, ktoré mi konečne vrátila kamarátka, svietilo podvečerné Slnco – také to, čo ešte nezapadá, ale už má na krajíčku – usmievala som sa a bolo mi dobre – a oproti mne šiel nejaký týpek, tak som sa smiala aj na neho, čisto preto, že môžem. Aj som sa otočila, hoci sa mi nepáčil, ale viete ako, keď máte príležitosť správať sa ako vo filme, treba ju využiť! Aj on sa otočil, samozrejme, chvíľu sme na seba pokukovali a potom sa vrátil a vraj, “Takto krásne sa na mňa ešte nikto neusmial.”

A že či sa poznáme. Ha, no určite, pomyslela som si, ale iba som pokrútila hlavou. Viete, bol to taký ten petržalský typ, s akým ja veru nemám veľmi kde prísť do styku. Automechanik bez maturity, chápete! Proste niečo, čo vzbudilo moju zvedavosť, lebo viete, za prvé, posledných pár dní som si hovorila, že by bolo pekné, keby ma niekto oslovil na ulici, lebo je to také nezvyklé a náhodné a vôbec, za druhé, ja sa bežne stretávam so samými prepálenými intelektuálmi*, ktorí nemajú veľký pojem o reálnom svete a je poučné sa rozprávať s niekým, kto uvažuje v more down-to-earth terms, nuž a za tretie, nikdy neviete, kde na vás spoza rohu vyskočí vaša pravá láska (pravú lásku spoznáte podľa toho, že skáče meter dvadsať, to vie každý), a to práve v deň, kedy máte otrasnú pleť (aj keď o niečo lepšiu než včera, jogurt rules), rozťahané džínsy, tričko bez výstrihu a vaše vlasy sú tak strapaté, že by onen slovutný kaderník Paviel grcal, keby to videl. Alebo by mu aspoň neovládateľný tik zašklbal kútikom. Asi ako keď vás Igor Bukovský vidí jesť vajcia aj so žĺtkami, fuj to. Navyše mi to pripomenulo tú pesničku Uptown girl.

*Tak si vravím, že pojem prepálený intelektuál to celkom dobre vystihuje, musím sa snažiť, aby som sa takým sama nestala, mám na krajíčku. Či už som za čiarou?*

No proste, keď máte škaredý deň, môžete sa pokojne usmievať na hocikoho, lebo je to aj tak jedno, dáva vám to logiku? A keď sa niekto chytí, je to príjemné, pretože si uvedomíte, že ostatní ľudia neriešia, či ste si na seba naplácali dosť korektoru a či už sa od rána zotrel všetok, alebo len polka. A že ste aj tak pekná, hlavne preto, že sa cítite dobre – a preto sa cítite ešte lepšie. A keď sa cítite lepšie, ste ešte krajšia, chápete, princíp “Rostu až do nebe, praštim se vo měsíc”.

No. Tak som odložila hinduizmus a šla som s tým mladým mužom na prechádzku. Miesto toho, aby pokračoval v podobnom duchu – začal dobre tým úsmevom a otrepaným, ale funkčným “krásne meno” – navyše, moje meno je krásne – no bohužiaľ to pokašľal tým, že sa skoro na nič nepýtal, akurát mi vykladal o tom, aký on prežil život a aké veci ho už postretli. Pouličný filozof, čo vám poviem. Ale netrieskal príliš veľa klišé fráz, za čo som mu prirátala bod k dobru.

No. A potom mi začal vykladať o svojej bývalej. Ako ju miloval. Ako jej dal všetko. Ako ju pol roka živil. Ako bol tak nešťastný, že chcel spáchať samovraždu. Tri krát. Ako sa rezal. Ako jej kúpil telefón za tri stovky a ona ho nechcela, tak ho hodil o zem a rozbil. Ako ju živil. Ako sa chcela otráviť. Ako naňho zavolala niekoľko krát políciu. Ako mu neotvorila dvere na ich spoločnom byte a nechala ho spať vo vchode. Ako ho vykradol jeho feťák brat a ako ho za to ona obviňovala. Ako mu klamala. Ako mu nedávala ani zlomok tej lásky, čo on jej. Ako mu jeho priatelia hovorili, že hentaká si ho nezaslúži.

(Tu klišé naberá grády.) Ako si nadovšetko cení úprimnosť. Ako berie všetko vážne, každé dievča, s ktorým si začne, proste čo ak s ňou bude do konca života? Tak k tomu on pristupuje! Ako bol kedysi hajzel, ale zmenil sa a hanbí sa za to, čo vyvádzal. (Kto z nás nie, lenže kým niektorí sme hádzali cukríky do nepopulárnej spolužiačky, iní bili decká na ulici a kradli im šiltovky.)

Po takej hodinke som mala akurát tak dosť (ale zaujímajú ma ľudské osudy, inak by som zdupkala po 15 minútach) a pozberala som sa domov. Uvážila som, že tričko si kúpim aj sama – ale viete, už viem, čo to je za chlapov, čo nakupujú svojim frajerkám handry, keď lusknú prstami – sú to takíto drsní chlapci! a svoje telefónne číslo som nerozdala, ani jeho som si nevzala. Poznámku, že sa mu so mnou tak dobre rozprávalo, ako už dávno nie, a že dnes bude dobre spať, lebo bude myslieť na mňa a že by ma najradšej vystískal, som s úsmevom odkývala.

Bolo mi ho vlastne celkom ľúto. Lenže ani keby som ho neľutovala, nebol to môj typ, zďaleka, nechcem znieť desne namysleno (čerta starého, vy dobre viete, aká som samoľúba), ale môj záujem oňho bol podobný tomu, ako keď deti aristokrata s úprimným zaujatím skúmajú Tatranku, lebo ju ešte nikdy nevideli. Určitým spôsobom to bolo fascinujúce.

Sľúbil mi, že na múr napíše svoje číslo a že keby som sa chcela stretnúť, môžem mu vždy napísať, aj keď sa tvárim, že nie. To bolo vlastne milé. Zajtra keď pôjdem okolo, presvedčím sa, či napísal. Viete, zo zvedavosti.

Totálna ujetosť na záver

V Prahe v kostole, kde kázal Jan Hus, dnes sídli voláky kurvinec. Viac si môžete prečítať tu. Čo vy na to?

Veríte na pravú čistú lásku, ničím neskalenú? Usmievate sa na mužov na ulici? A išli by ste s takým na kávu? Či klopíte oči?

10 thoughts on “Ako dnes u mňa mladý muž hľadal lásku

  1. strašne sa smejem na tej vete o aristokratických deťoch a tatranke:D
    ja hrám hru na to, kto prvý uhne pohľadom :D ale pravdou je, že ma ešte nikdy na ulici neoslovil príťažlivý muž:-/

  2. meine fresse!!!! skaping. o boze. umieram. tie jeho vylevy, umieraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam. usmievam s alen ked mam pekny den, ale vcera som hentoho oslovila na diskoteke a prosim pekne za triezva. klopim oci len ked idem rano domov zo strichu, ehm, teda z party. na kavu by som sla ale nesmel by to byt hentaky pripad.

  3. Veríte na pravú čistú lásku, ničím neskalenú?V lásku věřím. Hádám však, že “petržalský typ” hledal něco úúúúúúúúplně jiného.

    Usmievate sa na mužov na ulici? Ani omylem. Na pěkné ženy vždy :-)))

    A išli by ste s takým na kávu?Ne. Ne. Ne. Možná tak na kefír. A pak bych zalígrovala všechny záchodky v okruhu 10 km.

    Či klopíte oči? Po tom, co jsem právě napsala zaručeně.

    • Hahahaaaaa :-D No každopádne nenašiel u mňa asi nič z toho, čo hľadal, smola. Ale ja sa rada rozprávam s ľuďmi, bola som spokojná, že aký exot sa mi pritrafil. A na kefír – radšej s nikým nikdy! :-D

  4. Super super super!!! Si môj vzor!!! Škoda, že sa z neho vykľulo hento (nieže si s ním niečo začneš, muži so samovražednými sklonmi sú podľa mňa na psychiku veľmi nebezpeční a po hentakej bývalej už duplom!), ale super zážitok, si super :)

    Ja verím na to, že pre jedného človeka existuje viacero tých “pravých”. A verím na to, že jedného takého pre seba som už stretla :)
    Usmievam sa na mužov na ulici keď mám presne takú náladu, akú si mala ty, ale usmievam sa len na tých, ktorý nevyzerajú ako úchyli, lebo, chápeš :D
    Šla by som s dakým na kávu, lebo je to mrte moc cool, hentaké zoznámenie :)

    • Uf, neviem, či som vhodný matroš na vzor, podľa mňa sa radšej neskloňuj, som nepravidelná :-D Nezačnem, číslo som si nevymenila. Hej, aj ja verím, že pravého už som stretla, očakávam pravejšieho, ale netreba hneď, stačí tak za dva roky alebo tak hádam .-)

Čo vy na to?

