La vie en blonde


Klopkám si na nízkych opätkoch pomedzi domy. V predzáhradkách kvitnú ruže; červené, biele, čajové, ružovo-žlté – tie mám najradšej. Čerešne sa červenajú, pretože vedia čítať myšlienky.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nebo je vysoko a vietor sa iba rozcvičuje. Rozmýšľam, čo potrebujem ku šťastiu.

Áno, je to modré nebo – malo by sa mi vždy odrážať v očiach, aby som nezabudla, kde sú moje hranice. Tam. Ďaleko, ďaleko. A kam mierim. Až do oblakov. Občas kolenačky, ale smer sa nemení. Diaľka.

Červený rouge à lèvres. Nosím si ho v kabelke a keď ho budem nosiť na ústach, budem odvážnejšia než všetky moje tváre. Je to amulet, je to statement. Podobá sa zbierkam básní čítaným osamote v kaviarni. Pekný čašník vždy poškuľuje, čo to čítam.

Ružové okuliare. Bez nich nič nemá zmysel. Ideály, potrebujem ideály.

Šťastnú plavbu! zamávať a smiať sa v ústrety budúcnosti, hoci s každým krokom jej ubúda a ubúda, až napokon zmizne celá. Vtedy ma bude kolísať minulosť na svojich rukách.

Bude ma kolísať nežne, pretože som jej obetovala všetky kroky.

*

“Bojíš sa smrti?”

“Ani nie. A ty?”

“Áno.”

“Prečo?”

“Mám rád, kým cesta trvá. To je ako s jedlom…mám ho rád, kým jem, ale potom už nie. Nikdy som sa dobre nenajedol. Vždy je to o lyžičku menej alebo o lyžičku priveľa…”

“Fakt? Ja som sa často dobre najedla…ale to nie je o lyžičke. To je o tom, že si po jedle dáš kávu a vypiješ ju v dobrej spoločnosti.”

Obaja si odpijeme z capuccina.

“Máš pravdu. Teraz som dobre najedený.”

*

2 thoughts on “La vie en blonde

Čo vy na to?

