Novinky z planéty opíc


V pondelok som ešte na speve notovala ako slávik prišlapnuté mača, v utorok som sa vládala ledva vliecť a dnes ma škrabe v krku, akoby mi niekto prešiel hrdlo brúsnym papierom. A tak som ráno len mávla rukou a po raňajkách sa vrátila do postele. (A dobre som urobila, lebo spolužiak mi referoval, že v škole nič nebolo. Prednášajúceho, na ktorého by som možno večer išla, seklo v chrbte (tvrdí on, ale možno je po opici ako ja v pondelok), takže sa všetko vyriešilo franský kupec samo.)

Okrem toho ma poctili návštevou červení hostia a tak sa hostím, ako mi telo prikáže – kedy len môžem; na raňajky rožok s čajom, na obed štedrá porcia rizota u Vietnamca, na večeru…ehm, hanba ma fackuje…dve porcie duseného mäsa so zeleninou, tri krajce chleba a riadna polovica broskyňového kompótu. (Nie konzervy. Toho veľkého skleného!) (Som ako štopovaná hus, moja pečeň je zrelá na foie gras.) Už nemám hlad – už mám len nutkanie.

Ale aby som nepôsobila nekultúrne a pažravo, spomeniem, že v SNG je výstava talianskej maľby od 14. do 18. storočia, kam som sa včera vypravila. Bolo to…hm, presne také, ako som očakávala, ale čo chcete za 1,30 vstupného? Michelangela? Nedajte sa vysmiať. Ale keďže šlo poväčšine o cirkevné motívy, ja som sa zabavila, pretože popisky obsahovali zaujímavé informácie o symbolike a podobne. Navyše, niektoré (hmmm…veľa) maľby majú fakt zlé proporcie (vidno, že maliar videl ženu vyzlečenú iba po tme a aj to v pyžame len s dierou na príslušnom mieste, prípadne vôbec), osoby disponujú hrubočiznými krkmi a poddimenzovanými plecami a prsia nájdete na tých najnepravdepodobnejších miestach. Celkom sme sa zasmiali.

Aby sme si náhodou nemysleli, že galéria sa záujmu mladých návštevníkov teší, tetky na príjme (a výdaji kabátov) sa správali presne ako tie harpie na študijnom – vyprevadili nás v duchu “Neteší nás, že ste prišli a už sa nevracajte!”

Ale na nás si neprídu. My sme totiž ľahostajná mládež!

 

*Link na výstavu tu*

9 thoughts on “Novinky z planéty opíc

  1. hahahahahaaaaaa haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hhhhaaa aaaa hah…ufff…ech. och.
    akoze. moja. to. co. bolo. za. komentare.
    tie malby si viem predstavit. a fransky kupec samo ma dostal. inak pri tvojom pazravom opise som dostala chut na nejake poriadne jedlo. smrk a mam len parky, kurva fix. inak cerveni hostia – najprv som myslela na fica.

  2. Boze presne! Choroba aj to druhe u mna. Cele zle. Skoda, ze ked uz chodim do prace, nemozem sa na vsetko vybodnut ako za vysokoskolskych cias. Dokonca si v dnesnej dobe clovek uz ani len PN nevezme, pretoze vymysleli home office.
    A ta Galeria – to je zvlastne – my sme boli v Galerii mesta Bratislava na Muchovi a tetky boli velmi prijemne. Take distingvovane osoby vyssieho ducha :)
    Zdrav sa, nech sa mozeme vidiet!

  3. Podla mna ano, kludne nech si odoslem komentar v polovici :D ok, koniec autizmu, pokracujem ;)
    …tak aspon mozes byt stastna, gratulujem k nicomu :) ja som smutna, lebo sa nebudem moct nazrat na krstinach, ale nejak to prezijem :D ale pre istotu si podla mna sprav dalsi test tak o 2 tyzdne

Čo vy na to?

