Znôška


Post-dengue klub

“Ako si sa mala?”

“Super, šialene… (…) …prekonala som dengue.”

“Aj ty? Aj ja.”

“Hej? A ako?”

“No. Sranda, ne?”

 

Exotika

Namiesto karát sme zamiešali

nádej a mesačný svit (pol litra za 2000 rielov – fér cena)

a začali sme hrať.

Opili sme sa aj z tej trochy,

aj keď to malo byť len na zahriatie…

Teraz stojím na zastávke v Ružinove a neusmievam sa

na chlapca vedľa mňa.

Idem do baru a budem tam najkrajšia,

pretože myslím len na tvoje oči.

 

Úprimnosť

Povedala som mu: “…ale to je asi o trochu viac, než si chcel vedieť.”

A on že: “Ale mi amor, mňa zaujíma všetko o tebe!”

 

Písačky

Čítam mu svoje básne. Poviedky mám na externom disku, ale aj to asi príde. No najradšej mu čítam Dobšinského rozprávky; o Slncovom koni a o princeznej Hrdopýške a o čarodejniciach lietajúcich na ohreble. Neviem, či existujú v anglickom (španielskom?) preklade, ale vlastne ma simultánne ich prekladať celkom baví – a pripomínam si rôzne skvelé slová z pokladnice slovenského jazyka. K mojim favoritom patria striga, šarkan a tátoš. Aj keď šarkan je tuším z maďarčiny a moja jazykovznalá maďarská kamoška tvrdí, že to znie turecky. Sľúbila mi konzultáciu v svojom etymologickom slovníku. O etymológii strigy sa vedie polemika a tátoš je tiež zrejme od našich južných susedov.

On mi rozpráva kolumbijské povesti o bohoch, čo sa po stvorení sveta zmenili na hady a rozprávky pre mňa vymýšľa. Je v nich slovenská princezná, ktorej jej rytieri neveria, lebo vraj má halucinácie z nadmerného užitia halucinogénnych látok, no ona aj tak vidí draka, na ktorom prileteli Číňania hľadajúci poklad.

 

Korene workoholizmu

Nič nestíham – ani cvičiť na klavíri, ani napáliť karaoke verzie piesní na spev, ani prečítať všetky materiály na prednášky (budem sa musieť zapojiť na začiatku, lebo som čítala len prvú polovicu určenej kapitoly – potom budem múdro mlčať a dám priestor ostatným), ani ísť ku kozmetičke (a navyše som chudobná a radšej si zaplatím španielčinárku), ani chystať prezentáciu. Mám prednášok za 43 kreditov a pramenných textov za mikulášske vrece. Raz do týždňa chodím tancovať latino tance. (…vždy som rada krútila zadkom!)

Preto som sa ešte prihlásila na online kurz o písaní, ktorý si môžete obhliadnuť aj vy, tuto hen aha. Začína 25teho októbra, takže ešte stíhate, myslím, že bársjakého bloggera by také mohlo zaujímať. Je to nejaký projekt podporovaný Európskou úniou; celkom som sa potešila, lebo ak EÚ podporuje takéto veci, znamená to, že ešte nie sme definitívne v civilizačnom kýbli smetnom koši. Ide vlastne o univerzitné kurzy (Future of Storytelling je len jeden z nich), ktoré vám budú sprostredkované cez rôzne videá a články posielané raz do týždňa na vašu mailovú adresu. Aha a samozrejme je to po anglicky a zadarmo. (Diky, EÚ!)

Len čo som začala nestíhať, prepadla ma výborná nálada a mám teraz kopu mentálnej energie. (Kopu na to, že je jeseň, každopádne.) Som vo svojom živle! Dúfam, že aj vy.

2 thoughts on “Znôška

Čo vy na to?

