Čo pomôže spasiť svet?


Najprv si pustite pesničku. A teraz poďme na vec.

Keďže nielen ja sa v poslednom čase zamýšľam a vyjadrujem k želaným zmenám v zmýšľaní spoločnosti (t.j., spoločnosť potrebuje byť menej prudérna a viac chlastať a objímať sa a byť na seba dobrá a vlastne, náhodný sex ešte tiež nikomu neuškodil, teda okrem tých, čo dostali pohlavnú chorobu alebo dva pásiky na tehotenskom teste, nuž a tu radšej zavriem zátvorku), dozvedela som sa z nejakého stĺpčeku v novinách, že Rado Ondrejíček radí: každý by mal robiť to, v čom je najlepší a robiť to sám pre seba. Autor stĺpčeku siahodlho polemizuje, až napokon dospeje k záveru, že súhlasí, ale že by to ľudia mali robiť pre seba navzájom.

Tak a ja vám k tomu niečo poviem. Okrem toho, že ma už pekných pár žiakov pasovalo za najlepšiu učku, aká ich kedy učila (okrem tamtoho, čo mi minule tresol zasúvacími dvermi, pochopiteľne), a teda sa pokladám za zdatnú jazykárku, som už taktiež niekoľkokrát počula, že ten blowjob bol najlepší v živote dotyčného. (V takej chvíli sa v duchu vždy zasmejem diabolským smiechom a myslím si, šak mám nejakú techniku, ne, ale tvárim sa nevinne ako anjelik a potešene štebocem, ó, fakt? a nechám sa ešte chváliť, pričom hádžem svoj najrozkošnejší pohľad zdola.)

A teraz mi povedzte, čo mám teda robiť? Som na životnej križovatke?

Podľa mňa mi ide ešte oveľa viac vecí, ale žnem za ne podozrivo málo komplimentov. (A momentálne si na žiadnu z nich neviem spomenúť, ale to nie je témou príspevku!) (Aha, napríklad trieskať dve na tri mi ide. A používať neobvyklé kombinácie latinizmov a archaizmov.)

A samozrejme vynikám v mojom štúdiu, ale pri tom, čo ja študujem, by mi bola hamba, keby nie.

Rado Ondrejíček, naproti tomu, rsv. jeho sčasti autobiografický hrdina, robil v dákej reklamnej agentúre, kde ho skoro jeblo a potom o tom napísal knihu. (Si tak myslím.) Tá kniha je odstrašujúcim varovaním pre workoholikov, aj keď neviem, či tak bola aj myslená (lebo si nepamätám všetky detaily). Napokon, jemu sa až tak nepáčilo, v akom duchu o ňom písal stĺpkar a na svojom FB sa tak trochu ohradil, ale to už zabieham do sféry, ktorá vás iste nezaujíma, pretože pochybujem, že cieľová rovinka skupina môjho blogu sa práve prekrýva s cieľovou skupinou pána Ondrejíčka, hoci tá jeho je nepochybne väčšia. (Závidím, ale čo už.)

Mimochodom, anotáciu k Homo Asapiens si môžete prečítať tu – je dosť nudná, kniha bola lepšia, aj keď viete ako, druhýkrát ju čítať nebudem. Mám dosť svojej roboty, nieto ešte čítať o cudzej.

No každopádne. Takže aby som už konečne utla tú nezaujímavú časť tohto postu (stavím sa, že ste si už medzitým skočili uvariť kávu), totiž o komentároch v starej tlači a workoholikoch so spisovateľskými ambíciami, či naopak – čo to teda robiť s týmto svetom?

Možno časom prídem aj na niečo lepšie, ale zatiaľ si poslúžim radou z toho stĺpčeka.

Robme to, čo robíme, najlepšie, ako vieme.

Robme veci aj pre druhých, nielen pre seba.

Napríklad pestujme zelinky v komunitnej záhrade a adoptujme kytičky v centre mesta a štrikujme farebné poťahy na lavičky, usmievajme sa na ľudí (áno, aj na škaredých)…

Ježiš, to je hrozné cliché, však?

Najlepšie z toho vyextrahovať len podstatu: Robme niečo, kurvaník-šopa-holubník!

Napríklad píšme dobrú poéziu.

Jebať na to, idem spať. (Veršovanky som spriadala včera.)

PS: Dnes som na večeru zhltla za krabičku od Ramy malých rezníkov. Aby sa nepovedalo, s čistými šalátovými listami. Ďakujem za opýtanie, pochutila som si! Keby všetci večerali rezne, určite by boli k sebe láskavejší. Lenže keď čoraz väčšia časť populácie žere v štýle lovcov a zberačov (zaujímalo by ma, ako prídu k čerstvému mamutiemu stehnu), niet divu, že sú z toho všetci frustrovaní. Nedostatok glukózy v krvi, vážení! (Mimojazdom, onen dvermitresnuvší študent tou dobou skúšal novú diétu. Jedol iba čerstvé ovocie a zeleninu…)

3 thoughts on “Čo pomôže spasiť svet?

  1. ty dvermitresnuvsi (hele-vole) filozof! :D kks asi by to malo hlavu a patu, keby si neodbiehala furt od temy, ale aj tak som sa zasmiala a krasne si zhrnula dva svoje talenty – francuzstinu a blowjob a tu ma napada, ze nemci fajku volaju “urobit to po francuzsky” takze to zaiste neni nahoda.

Čo vy na to?

