Ako riešim škriepky


Som ufňukaná a plačlivá a ani to nemôžem zvaliť na PMS. Na druhej strane, pred chvíľou som ovulovala a nikto ma nepretiahol, tak mám hádam nárok na trochu sebaľútosti, no nie? No áno. (Hej, ja som z tých verných, no.) (To že “Príležitosť robí zlodeja” si nechajte, jasné?!)

Navyše mi včera Novio vynadal, že vraj som rozmaznaná a vrtošivá a správam sa ako malá, ako keby to bola moja chyba, že bol unavený, keďže u nich bolo štyri ráno a niekto mu v izbe povedal, nech už sklapne a zhasne. Ja, keďže som plačlivá, som sa rozplakala. Vrtošivá som a rozmaznaná tiež, na kolumbijské pomery rozhodne, lebo viete, Kolumbia je na tom asi ako Kambodža (tvrdí on), ale aby som nepôsobila vrtošivo, nemohla by som sa asi sťažovať nikdy. (Už ma vidíte, veď by som bola furt ticho.)

Navyše je jeseň a to je snáď dôvod na melanchóliu. My tu v Európe sa v zime potrebujeme stiahnuť do svojho vnútra a rozjímať nad svojím životom, čoho alegorickým spodobením je napríklad Persefona a jej zostup do podsvetia. Čelíme svojim vnútorným démonom a psychologickému chladu a najmä tme. Vonkajšia a vnútorná temnota sa k sebe výbordelne hodia a my trávime oveľa viac času v krčme filozofovaním o nesmrteľnosti. (Bárs aj chrústa, ale predovšetkým nás zaujíma nesmrteľnosť naša vlastná. Čo mňa je do chrústa, však.) Najtemnejší deň v roku sa blíži, návrat svetla je neistý a kvitne iba mráz. Smrť je jednoducho nablízku. Máme čo robiť, aby sme v posteli ležali správnym smerom, aby nám Zubatá stála pri nohách a nie pri hlave, ako v onej Dobšinského rozprávke o zázračnom lekárovi.

A tak na mňa Novio celkom bezškrupulózne fľochol, že prečo sme my Európania všetci takí negatívni, reku čo nám chýba. Prehltla som pindy o tom, že keď sa mu nepáči, nech si hľadá v Kolumbii a o súmraku civilizácie a pocite konca som už vonkoncom nezačínala. Toto oni, ľudia z tropických krajín, kde o nedostatku slnečného žiarenia a vitamínu D nemôže byť ani reči (ani vidu, ani slychu), jednoducho nepochopia. On, dušoval sa, vraj nikdy nebol depresívny. No poteš Pánboh, ešteže tak, posledné, čo potrebujem, keď som deprimovaná, je ďalší taký!

No dobre, uznávam, že ten plač bol tak trochu citové vydieranie, aj keď neúmyselné, lenže ja sa teraz rozplačem už aj keď sa ma niekto opýta, ako sa mám. To mi príde tak ľúto, že neviem, ako odpovedať, aby som nikoho nezaťažovala svojimi malichernými problémami.

V rámci zachovania dobrých vzťahov (na diaľku je to fuška, nepomôžete si žiadnym pusinkovaním a zaliečať sa môžete len verbálne, čo je celkom náročné z hľadiska slovnej zásoby, všakver) som teda stiahla chvost a miesto pindov som sa radšej dve hodiny líškala a lichotila a básnila o láske, až kým nezaspal. Uf. Takže dnes zívam každé tri sekundy, pália ma oči a keby som nemala večerný kurz tanca, už by som asi bola v posteli sledujúc nejakú viac či menej vydarenú sfilmovanú verziu Jane Eyre.

Dnes som si v správach našla zo štyri linky na zamilované pesničky, vrúcne vyznania lásky a báseň v štýle stredovekých francúzskych rytierskych balád s prekvapivou pointou. Poviem vám, Európania sú studené čumáky.

Mimochodom, stredom Vietnamu sa prehnal tajfún a všetko je zaplavené. Ak viete, aký je Vietnam slíž, ľahko si domyslíte, ako to včul vyzerá. Keďže Novio dnes vôbec nebol online, predpokladám, že biedne. Možno strhlo aj dáke tie telegrafné stĺpy, či cez kerého Anciáša to chodí to wifi.

2 thoughts on “Ako riešim škriepky

  1. ježiši ano, z duše mi hovoríš! ja teraz tiež často plakávam, ale ani neviem prečo, proste som STRAŠNE rozcítená, proste ale tak, že dáme gól v hokeji a ja porád rumázgam od šťastia, alebo mi Mladý doniesol plyšovú ovečku (ktorá sa volá jak ty, už som ti písala :D) a z toho mi tiež slza ukápla. Ale prečo, kurva?
    Vydrž!!! Držím palce!!! Drž sa!!! Keď vyzdraviem, všetko mi obkecáš!!!

Čo vy na to?

