O slovách


Niektoré slová som si osvojila, vzala som ich do úst a hýčkam nimi miláčika. Iné som zatvorila do tmavej truhlice a kľúč som zlomila v  zámku, vyškrtla ich zo slovníka, pokúsila sa zabudnúť, že som sa ich naučila.

Hovoriť s milovaným človekom v cudzom jazyku je pre mňa normálne, pretože tomu napokon nikdy nebolo inak; denný chleba. Lenže jazyky sa mi v hlave niekedy pomiešajú a ja nedobre rozlišujem, kto je kto. Je to hlúpe, ale občas sa mi znenazdajky prekryje dávna komunikácia s Bývalým a súčasná komunikácia s Noviom, pretože všetko ide najmä po anglicky a úprimne – striasa ma z toho.

Odkedy som vyjebala všetky pamätné predmety z bývalého vzťahu (no dobre, papierik s básničkou som si predsalen nechala), všetko sa zjednodušilo. Nočné mory aspoň zmenili charakter, hoci frekvencia je približne rovnaká.

Učím sa po španielsky a väčšinu jednoduchých rozhovorov sa pokúšam zvládnuť svojou retardovanou slovnou zásobou, za hojného využitia slovného spojenia “esta mierda”. Zastávam názor, že aby medzinárodný vzťah fungoval, musí sa človek naučiť jazyk toho druhého a odstrániť medzistupeň / barličku angličtiny. Angličtina je fajn, ale už mám za sebou toľko konfliktov spôsobených nedorozumením a nepochopením, že jej tak celkom nedôverujem.

Cudzie jazyky sa učím relatívne rýchlo (minimálne tie indoeurópske) a s radosťou – a predstavy, že si nájdem niekoho mojej národnosti, som sa dávno striasla. Načo aj, zjavne to nie je nič pre mňa. Dľa poučky z kurzu o postkolonializme sa predsa kultúra vytvára v hraničných územiach, kde sa miešajú najrôznejšie vplyvy. Presne v takom prostredí sa cítim najpohodlnejšie. V takom, kde je pravdepodobnosť naraziť na prapodivnosti nebetyčná.

Napríklad:

Utekal tak rýchlo, že zhltol vietor a nemohol zo seba dostať ani slovo.

One thought on “O slovách

  1. mňa by strašne zaujímalo, či cítiš nejaký rozdiel vo váhe slov, keď ti frajer vyznáva lásku po španielsky/po anglicky oproti tým istým slovám v slovenčine z nejakého minulého vzťahu/ov.

Čo vy na to?

