Jemnôstka


hoy sueña lo que quiere sin preocuparse por nada

(Bebe, Ella)

JesJeseňenný svet je rozmazaný ako nejaká koláž fotiek z mobilu. Vo vzduchuna pomedzí zimy visí hlúpučkosť a zívanie. Strieborné nite lietajú vzduchom ako zosobnenie klbka, ktoré mám namiesto srdca. Ťažko ho rozmotať, to poznáte aj sami, však. Som citlivá a nežná a milujem celý svet a každý krok, ktorý urobím, si dlho premýšľam, až napokon impulzívne skočím smerom, ktorým hľadí Intuícia. Prstami prechádzam po svojej tvári a tele a moja koža zjemnieva, som mäkká ako stará fotografia. Držím za chvost starého psa menom Pokora – čaptavo mu utekám v pätách, potkýňam sa a padám na kolená a na dlane.

Som malá ako špendlíková hlavička. Mám strach a mám radosť a som naplnená očakávaním a prázdna túžbou. Pijem víno, na ktorom je napísaná básnička:

Víno, to je elixír, čo piť sa oddá,
víno vždy ti slasť a mladosť dodá.
Ako oheň bodá – ale bôľ
vie utíšiť ako živá voda.

Teším sa z každej vážky, ktorá mi sadne na pery.

Viem vyznať lásku vo všetkých jazykoch, ktoré ovládam, ale milujem jediným jazykom, ktorému nerozumiem.

Čo vy na to?

