Mračka vo veci


Ako má človek povedať svojim rodičom, že sa chce odsťahovať na iný kontinent?

Pozerám sa na nich a je mi ich ľúto. Nespočetne krát otec od novín zlostne rečnil, že sa máme odsťahovať, lebo táto spoločnosť to nikdy nikam nedotiahne. Postupom času čoraz menej a menej chápem, čo mu vlastne tak vadí. Máme svoje problémy, ale haló, čo tak trocha perspektívy? Ešte stále sme na tom dosť dobre.

Asi nečakali, že ich vezmeme doslova.

Ale ja mám zase vzťah na diaľku a nemienim si ho nechať rozložiť na molekuly nejakým dokončovaním mizerného štúdia na katedre bez úrovne. Na čo to je dobré? Keď inak nepôjde, vrátim sa neskôr. A ak pôjde, vyštudujem vonku. Osobne dúfam, že pôjdem.

Túžim po svetlých zajtrajškoch. Chcem, aby Novio šiel domov a našiel si prácu, aby som za ním mohla prísť. Prelom januára – februára strávim v Indii na študijnej ceste, v marci mám ďalší pooperačný ultrazvuk, ktorý by bolo dobré ešte stihnúť, taktiež zájsť k zubárovi, očnej a podobné praktické veci. Usilovne porozmýšľať o poistkách a porozprávať sa s ľuďmi v banke.

Prerušenie štúdia je vraj maličkosť, stačí vyplniť jeden formulár.

Ale čo s rodinou?

Mám im to povedať pred Vianocami, alebo po Vianociach? Pred Indiou alebo po Indii? Alebo až keď budem mať letenku a prerušenú školu?

Mám si vybaviť antikoncepciu? Nepredpisujú náhodou tabletky len na tri mesiace dopredu?

Chcem už byť v apríli, objímať sa s Noviom a piť spolu čaj a cítiť jeho kožu na mojej koži. Chcem byť s ním a nemusieť nikam odchádzať.

Keď sa vrátim z Indie, budem na mizine (ale dobrá správa je, že už som našetrila limitnú sumu  na prežitie tam, ou jé), no Novio sľúbil, že mi kúpi letenku. Plánujem to tak na koniec marca.

Ach bože. Už aby to bolo. Ako to dovtedy vydržím?

A ako, preboha ako to mám doma oznámiť?

Ešteže nemajú vysoký tlak, aspoň neriskujeme infakrt. A perlička, jedna časť rodiny ani nevie, že mám niekoho v Kolumbii. (Eh, sú tak nejak rasistickí, tak som ich tým nezaťažovala.)

* * *

Na záver: ak ste aj vy jeden z tých ľudí, čo na všetkom zlom vidia niečo dobré, pozrite si toto video: klik sem.

5 thoughts on “Mračka vo veci

  1. po vianociach!!!! ja dojdem na sedem dni a ak mi ich skazis, tak ja ti uvidim!!! nechaj to aspon po 26., ked sa vsetci budu citit spokojne. alebo najlepsie ked ja uz budem prec. sice, mozno by fotrom bodlo, ked sa budu mat komu vyrozpravat, takze by sa dalo aj este kym tam budem. ale nehovor im to pri jedle, aby im nezabehlo, nechcem byt sirota.

Čo vy na to?

